Відділ освіти Ватутінської міської ради - Стереотипні способи постановки навчальних цілей
Неділя, 11.12.2016, 09:03
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти

Ватутінської міської ради

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Стереотипні способи постановки навчальних цілей

Стереотипні способи постановки навчальних цілей

 

п/п

Способи

 постановки

Приклади

Резюме

1.

Постановка цілей через зміст того, що вивчають.

«Вивчити таблицю множення на 4»; «вивчити відмінки іменників»; «вивчити зміст деяких розділів»

Такий спосіб постановки цілей вказує лише на ті знання, які треба засвоїти на уроці або продовж декількох уроків.

2.

Постановка цілей через діяльність вчителя

«Ознайомити учнів з основними громадянськими правами й обовязками»; «продемонструвати прийоми читання умовних позначень на географічній карті» і т.д.

Учитель окреслює лише свої дії, хоч створює при такому підході враження упорядкованості в роботі.

3

Постановка цілей через внутрішні процеси інтелектуального, емоційного, особистісного розвитку учня.

«Формувати уміння аналізувати спостережу вальні явища»; «розвинути уміння виразного читання»; «формування уміння самостійно аналізувати умову й знаходити спосіб розв’язання математичної задачі»; «формувати інтерес до …»

У подібних формулюваннях ми впізнаємо узагальнені навчальні цілі – на рівні школи, навчального предмета або циклу предметів, але не на рівні уроку або навіть серії уроків.

4

Постановка цілей через навчальну діяльність учнів

Ціль уроку – розв’язування задач на знаходження руху»;

«виконання вправ на визначення дієслова у реченні», «дослідження будови рослин».

На перший погляд видається, що таке формулювання навчальної цілі вносить певну визначеність у плануванні і проведенні уроку, але і тут із поля зору випадає важливий момент – очікуваний результат навчання, його наслідки.

 

 

 

 

Загальний прийом конкретизації цілей –

 використання для опису дієслів, які вказують на дію з очікуваним результатом

 

Загальна навчальна ціль

Перелік можливих навчальних результатів

Вивчити використання символічних позначень на карті погоди

Учень зможе:

·        відтворювати символи, що використовуються на карті погоди;

·        Впізнавати символи на карті;

·        Читати карту, використовуючи символи;

·        Створювати карту, використовуючи символи;

·        За заданою картою складати прогноз погоди.

Розуміти значення письмового тексту.

Учень зможе:

·          виділяти явно виражені відомості, що містяться в уривку;

·          виділяти головну думку уривка;

·          підсумовувати думки, що містяться в уривку (писати переказ уривка тексту);

·          виводити зі змісту уривка неявно виражені ідеї або співвідношення.

Використати навички критичного мислення при читанні заданого тексту.

Учень зможе:

·                 проводити розмежування між фактами, оціночними судженнями і передбаченнями;

·                 встановлювати причинно-наслідкові звязки;

·                 виділяти помилки у міркуваннях;

·                 розмежовувати докази по суті та докази, що не відносяться до справи;

·                 проводити розмежовування між обґрунтованими і необґрунтованими оцінками;

·                 формулювати на основі тексту обґрунтовані висновки;

·                 вказувати ознаки обґрунтованого висновку.

Дати початкові відомості про площу. Ознайомити учнів з одиницями площі, вчити розвязувати задачі на знаходження  площі.                      

 

                                              

Учень зможе:

·  Дати визначення поняття «площа фігури»;

·  Знаходити площу фігури за допомогою палетки;

·                    Із запропонованих варіантів вибрати одиниці вимірювання площі;

·  Пояснити співвідношення між одиницями площі»;

·  Скласти план розвязку задачі на обчислення площі;

Визначити площу ділянки прямокутної форми за її планом.

 

Категорії навчальних цілей,

дієслова для формулювання конкретних навчальних результатів і ключові запитання для когнітивного домену таксономії Б. Блума

Категорії навчальних цілей

Дієслова для формулювання конкретних навчальних результатів

Ключові

запитання

Знання

Визначає, підбирає, позначає, вибирає (значення терміна, називає (конкретний факт, дату, подію, місце), констатує (факт), розрізняє (символи), перераховує (етапи процесу), описує (метод) цитує (правило), формулює (правило, закон, теорію), згадує назву, відтворює структуру, показує (елементи)

Назвіть …, у якому році …, де відбувалася …, напишіть формулу …, скільки …, хто…, що…, коли…, де…, ким….

Розуміння

Переструктуровує (у скороченому вигляді), переформульовує, переказує своїми словами, наводить приклади, перводить (таблицю в графік), розрізняє (суттєве у несуттєве), «прочитує» (схеми, графіки), пояснює (використання методів),фіксує наслідки (з даних фактів), розташовує ( у певному порядку) порівнює (числа), впізнає, тлумачить (значення слова)

 Який приклад відповідає…, чому…, яка головна ідея…, що ви довідалися…, чи я правильно розумію…, поясніть взаємозв’язок…, що це означає…, чи можете ви пояснити…, переробіть вираз…, докінчіть фразу…, розкажіть своїми словами…

Застосування

Змінює, підраховує, демонструє(правильне застосування методу чи процедури), знаходить, модифікує, виробляє, готує, показує, розв’язує, використовує (поняття і принципи для аналізу і нових ситуацій), застосовує (закони і теорії до ситуації практики), користується (словником) добирає, будує, зображує (умовні позначення).

Який результат отримаєте, якщо …,  пояснsть мету застосування…, перевірте передбачення, гіпотези, висновки…, як можна розв’язати проблему, використовуючи знання…, розв’яжіть задачу декількома способами…, яка  теорія дозволить пояснити дане явище…, відшукайте у тексті…, побудуйте…, позначте…,

Аналіз

Розрізняє (логічні помилки, позиції, припущення, тощо), диференціює, вирізняє (компоненти модулі),

Розпізнає (скриті значення), ідентифікує (припущення, причини), розрізняє (подібність і відмінність, відрізняє (факти від припущень), схематизує зв’язки (між фактами і наслідками), реконструює (взаємодії і взаємовідносини) звіряє гіпотезу з даною інформацією, аналізує, встановлює логіко-граматичні зв’язки, співвідносить, ділить на групи.

Яка структура…, класифікуйте…, у чому відмінність…, які основні припущення…, який зв’язок між.., яка мотивація…, які складові.., що є наслідком…, порівняйте.., проаналізуйте причини…, які докази можна привести що …, який результат отримаєте, якщо…, поясніть мету застосування…

Синтез

Породжує (унікальне повідомлення, оригінальну ідею), створює (прилад, метод, модель), розробляє (схему для класифікації інформації), пише (вірш, оповідання, казку, есе), планує, складає, комбінує, об’єднує, інтегрує (розв’язання проблем), сумує (знання з різних галузей у план для розв’язання проблеми), реорганізує, модифікує у нову цілісність (ідеї, матеріал, процес) робить висновки з конкретної інформації, досліджує, стисло характеризує, доводить.

Що можна запропонувати. Щоб …, як можна об’єднати…, знайдіть нове рішення…, запропонуйте алгоритм…, знайдіть альтернативу…, складіть із елементів…, систематизуйте, що треба об’єднати, щоб підтвердити…, охарактеризуйте…, напишіть…

Оцінювання

Висловлює судження, оцінює (логічну послідовність письмового матеріалу, відповідність висновків умові), порівнює (ідеї), підсумовує, спів ставляє, протиставляє, критикує, описує, розрізняє, розпізнає (суб’єктивізм, пояснює, підтверджує, інтерпретує, співвідносить, аргументує перевіряє (обґрунтованість доведення, підводить підсумки), відстоює власну відповідь.

Ви погоджуєтеся…, оцініть логіку…, опишіть цінності…, чому ви погоджуєтеся з …, чому ви вибрали саме…, що покращиться (зміниться), якщо…, виділіть критерії, чи відповідає .., що ви думаєте про …, наскільки правильні висновки.., що ви можете запропонувати, щоб…, як можна оцінити… з позиції, у чому сильні  і слабкі сторони, на чому ґрунтується твердження…

 


Форма входу
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Друзі сайту