ПОЛОЖЕННЯ
про міський методичний кабінет
I. Загальні положення
1.1.
Міський методичний
кабінет центр є навчально-методичною
установою, яка відповідно до чинного законодавства здійснює навчально-методичне забезпечення системи
загальної середньої та дошкільної освіти міста, забезпечує підвищення кваліфікаційного
рівня педагогічних працівників
у період між курсами підвищення кваліфікації відповідно до статті 57 Закону
України "Про освіту" (міжкурсовий період).
1.3.
Засновником міського методичного кабінету
(далі - методкабінет ) є місцеві органи виконавчої влади.
1.4.
У своїй діяльності методкабінет центр керується Конституцією України, Законами
України "Про освіту", "Про загальну середню освіту",
"Про дошкільну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про
інноваційну діяльність", "Про місцеве самоврядування", указами і
розпорядженнями Президента України, постановами Кабінету Міністрів України,
іншими актами законодавства в галузі освіти, в тому числі Міністерства освіти і
науки України, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування, цим Положенням.
1.5.
Методкабінет підпорядковується
засновнику з усіх питань діяльності, а в частині навчально-методичного забезпечення системи
загальної середньої та дошкільної освіти - відповідному інституту
післядипломної педагогічної освіти.
1.8.
Створення, припинення діяльності, реорганізація та ліквідація методкабінету здійснюються
у встановленому чинним законодавством порядку.
II. Мета, основні
принципи та функції діяльності методкабінету.
2.1.
Метою діяльності методкабінету є методичне
забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти, організація начально-методичної роботи, підвищення професійного
рівня педагогічних працівників загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних
навчальних закладів (далі - навчальні заклади) і розвиток їхньої творчої
ініціативи у міжкурсовий період.
2.2.
Організація діяльності методкабінету ґрунтується на принципах, визначених статтею 6
Закону України "Про освіту", зокрема:
демократизму
і гуманізму;
рівності
умов для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його
духовного, творчого та інтелектуального потенціалу;
безперервності фахового
вдосконалення;
науковості, гнучкості і
прогностичності навчально-методичної роботи з педагогічними кадрами;
незалежності
від політичних партій, громадських і релігійних організацій.
2.3.
Функції методкабінету :
2.3.1.
Цільові:
прогностична
- враховує перспективи розвитку освітньої галузі і спрямована на використання в
педагогічній практиці сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень та
інноваційних технологій;
компенсаторна - передбачає надання
педагогічним працівникам інформації, яка не була отримана ними під час здобуття
вищої педагогічної освіти;
інформаційно-коригувальна
- спрямована на корекцію й оновлення інформації, яка постійно змінюється у
результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
2.3.2.
Організаційні:
трансформаційна
- відбір і методичне опрацювання сучасних наукових досягнень у галузі освіти та
надання рекомендацій щодо їх трансформування в педагогічну практику навчальних
закладів;
діагностична - систематичний моніторинг
навчально-виховного процесу, рівня знань, умінь і навичок учнів у навчальних
закладах, їх навчальних досягнень і вихованості, а також професійного рівня
педагогічних працівників;
моделююча - моделювання змісту, форм
і методів підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників;
інформаційно-аналітична
- вивчення й узагальнення перспективного педагогічного досвіду для його
застосування у навчально-виховному процесі та удосконалення професійного рівня
педагогічних кадрів;
організаційно-координувальна
- координація діяльності циклових міських методичних обєднань;
соціальна
- створення належного психологічного клімату, вивчення і розв'язання
конфліктних ситуацій у педагогічних колективах навчальних закладів.
III.
Основні напрями і завдання діяльності методкабінету:
3.1. Діяльність
методкабінету здійснюється за такими основними напрямами:
навчально-методичне забезпечення системи
дошкільної та загальної середньої та позашкільної освіти;
трансформування
наукових ідей у педагогічну практику, методична підтримка інноваційної
діяльності в освітній галузі, наукові пошуки та експериментальна робота, яку
проводять педагогічні працівники навчальних закладів міста;
інформаційно-методичний
супровід навчальних закладів і педагогічних працівників;
консультування
педагогічних працівників з проблем сучасного розвитку освіти, організації
навчально-виховного процесу, досягнень психолого-педагогічних наук.
3.2.
Основними завданнями діяльності методкабінету є:
3.2.1
створення умов розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи
педагогічних працівників, удосконалення форм і методів підвищення їх
кваліфікації, в тому числі з використанням дистанційних форм навчання;
3.2.2
координація діяльності методичних кабінетів при навчальних закладах, міських
методичних обєднань;
3.2.3
моніторинг якості загальної середньої освіти, рівня навчальних досягнень учнів,
у тому числі тих, що навчаються за альтернативними підручниками і навчальними
посібниками, їх відповідності Державному стандарту початкової загальної освіти,
затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 № 1717 (далі
- Державний стандарт початкової загальної освіти), та Державному стандарту
базової і повної загальної середньої освіти, затвердженому постановою Кабінету
Міністрів України від 14.01.2004 N 24 (далі - Державний стандарт базової і
повної загальної середньої освіти); моніторинг умов забезпечення психічного та
фізичного стану учнів навчальних закладів;
3.2.4
моніторинг стану психічного і фізичного розвитку дітей дошкільного віку,
набуття ними життєвого досвіду та вироблення вмінь і навичок, необхідних для
подальшого навчання; стану організації педагогічного процесу і методичної
роботи в цих закладах;
3.2.5
здійснення організації апробації та моніторингових досліджень
навчально-методичного забезпечення дошкільної освіти, підручників, навчальних
посібників та іншої навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних
закладів;
3.2.6
патронаж навчальних закладів, які мають статус експериментальних майданчиків, і
надання їм методичної допомоги;
3.2.7
вивчення потреб і надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим
педагогічним працівникам, у тому числі в період підготовки їх до атестації;
участь у роботі атестаційної
комісії, надання на
звернення відділу освіти оцінки якості
навчально-виховної роботи педагогічних працівників, що атестуються;
3.2.8
організація і методичне забезпечення роботи з резервом керівних кадрів закладів
освіти міста;
3.2.9
впровадження сучасних освітніх систем і технологій, інтерактивних методів
організації навчання і виховання;
3.2.10
проведення I етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року", інших
фахових конкурсів і змагань педагогічних працівників; надання переможцям
допомоги щодо підготовки їх до участі в наступних етапах змагань;
3.2.11
організація роботи філії Черкаського територіального відділеннями Малої академії наук
України та іншими учнівськими товариствами, проведення міського етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін,
конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів тощо; організація
підготовки команд та окремих учнів до участі їх у наступних етапах змагань;
3.2.12
організація інформаційно-комунікаційного обслуговування та використання інформаційно-комунікаційних
технологій в навчально-виховному процесі та діяльності навчальних закладів;
3.2.13
вивчення, узагальнення та впровадження в педагогічну практику досвіду
використання інноваційних технологій і сучасних форм організації навчально-виховного
процесу;
3.2.14
формування електронної бази даних щодо
перспективного педагогічного досвіду та інноваційної діяльності педагогічних
колективів і окремих працівників, створення сучасних науково-методичних
матеріалів, фондів навчальної, довідкової, методичної, психолого-педагогічної,
наукової, науково-популярної, художньої та іншої літератури і періодичних
педагогічних видань;
3.2.15
проведення масових заходів, спрямованих на поширення інформації щодо
дослідно-експериментальної, науково-пошукової роботи та інноваційної діяльності
навчальних закладів і окремих педагогічних працівників;
3.2.16
висвітлення в засобах масової інформації інноваційної діяльності педагогічних
колективів та окремих педагогічних працівників і проблем розвитку освіти в місті.
3.3.
Методкабінет у процесі реалізації покладених на нього завдань взаємодіє з
центром практичної психології і соціальної роботи;
психолого-медико-педагогічною консультацією, інститутом післядипломної
педагогічної освіти, громадськими установами та організаціями тощо.
3.4.
Колегіальним органом керівництва методкабінетом є методична рада.
IV. Кадрове забезпечення
методкабінету:
4.1. Відповідно до рішення сесії Ватутінської міської
ради Черкаської області
№ 36-33 від 10.10.2008 року в штаті
методичного кабінету є такі посади:
- завідувач методичного кабінету;
- методист з питань дошкільного
виховання;
- методист бібліотечних фондів;
- методист художньо-естетичного циклу
предметів;
- методист фізико-математичного циклу
предметів;
- методист початкової ланки навчання;
- методист фізкультурно – оздоровчої
роботи (основ здоров’я,
фізичної культури, курсу „Захист Вітчизни”);
- методист-психолог, який відповідає
за психологічну службу;
- практичні психологи.
4.2. Напрями і зміст діяльності
методистів методкабінету визначаються посадовими інструкціями та
функціональними обов'язками залежно від їхньої освіти, кваліфікації та наявних
штатних одиниць.
4.3. Методкабінет очолює завідувач ,
який призначається на посаду та звільняється з посади засновником за погодженням
з відповідним інститутом післядипломної педагогічної освіти.
4.3.1. Завідувач:
здійснює
загальне керівництво діяльністю методкабінету , готує план роботи, погоджує і
затверджує його в установленому порядку;
затверджує
структуру методкабінету , посадові інструкції та функціональні обов'язки його
працівників;
представляє
інтереси методкабінету у відносинах з
відділом освіти, відповідним інститутом
післядипломної педагогічної освіти, юридичними і фізичними особами;
вносить
пропозиції засновнику стосовно чисельності та фонду оплати праці працівників;
видає
в межах компетенції накази та забезпечує контроль за їх виконанням;
розпоряджається
майном методичного кабінету;
заохочує
працівників і накладає на них дисциплінарні стягнення;
звітує
перед засновником і відповідним інститутом післядипломної педагогічної освіти
про результати діяльності методкабінету .
4.3.2. Завідувач є членом колегії міського відділу освіти.
4.4. Працівникам методкабінету встановлюється заробітна плата згідно з
тарифними розрядами посад Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з
оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей
бюджетної сфери, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від
30.08.2002 1298, відповідно до чинного законодавства.
V. Матеріально-технічне
та фінансове забезпечення методкабінету:
5.1.
Матеріально-технічне забезпечення методкабінету здійснюється засновником, який забезпечує його
необхідним обладнанням, організовує ремонт приміщень, їх господарське обслуговування
тощо.
5.2.
Фінансування методкабінету здійснюється
засновником за рахунок коштів місцевих бюджетів, а також з інших джерел, не
заборонених чинним законодавством.
|