Психологічний супровід індивідуального навчання та робота МПМПК.
На виконання законів України „ Про загальну середню освіту”, „Про дошкільну освіту”, наказу Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України від 07.07.04 № 569/38 „Про затвердження Положення про центральну та республіканську (Автономна республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні ( міські) психолого – медико – педагогічні консультації”, відділ освіти (наказ № 281 від 29.12.2005) утворив на громадських засадах при методичному кабінету відділу освіти Ватутінської міської ради міську психолого-медико-педагогічну консультацію, яка розпочала свою роботу, починаючи з січня 2006 року.
Члени міської психолого-медико-педагогічної консультації надають допомогу населенню відповідно до «Графіка проведення консультацій» та діють згідно зі своїми посадовими обов’язками. Річні плани роботи щорічно погоджуються завідувачем обласної ПМПК.
На засіданні МПМПК, за участі представника ОПМПК обстежувались діти м. Ватутіного, м. Звенигородки та навколишніх сіл ( Стецівка, Юрківка, Козацьке, Ризино). За результатами обстеження діти направлялися в школи-інтернати, будинки-інтернати, надавалося індивідуальне навчання за програмами для розумово відсталих дітей, масової загальноосвітньої та програми інтенсивної педагогічної корекції.
Члени міської психолого-медико-педагогічної консультації здійснюють виявлення та обстеження дітей з вадами мовлення та з вадами в психофізичному розвитку.
Прийнято рішення сесії Ватутінської міської ради від 10.10.2008 № 36-34/V „Про утворення групи компенсуючого типу для дітей з вадами мовлення”. Логопедами та дефектологом діагностична робота проводиться у вересні, після якої розпочинається корекційна робота. За результатами обстеження, в жовтні комплектується логопедична група. Група розпочала свою роботу з жовтня 2009 року.
На кожну дитину заводиться її психологічна картка, де вказані психофізіологічні особливості, переважаючі канали сприйняття тощо. Постійно проводиться роз’яснювальна робота з батьками дітей з вадами ПФР, стосовно особливостей взаємодії з такими дітьми, про можливість направлення означених дітей до спеціалізованих закладів.
Кількість годин для організації індивідуального навчання в навчальних закладах відповідає наказу Міністерства освіти і науки України від 15 жовтня 2004 року № 797 і становить: 1-4 класи – 10 годин на тиждень; 5-9 класи – 14 годин на тиждень: 10-12 класи - 16 годин на тиждень. Індивідуальне навчання здійснюється педагогічними працівниками, які мають відповідну педагогічну освіту. Їх склад затверджено наказами директорів навчальних закладів. Розклади навчальних занять погоджено з батьками учнів. Для всіх учнів складено навчальні плани, які перевірені та затверджені керівниками шкіл.
Починаючи з 2004 року психологічною службою проводяться масові моніторингові (вхідна, проміжна, вихідна діагностика та корекція) дослідження в навчально – виховних закладах міста, результати яких систематизуються, узагальнюються та заслуховуються на нарадах класних керівників освітніх закладів. Виявлені діти з вадами психофізичного розвитку направляються на обстеження до міської лікарні, МПМПК, ОПМПК, ЧОПНД.
Постійно підвищується рівень психолого – педагогічної компетенції вчителів індивідуального навчання загальноосвітніх шкіл. З цією метою з 2005 року для вчителів розпочав роботу проблемний семінар «Індивідуальне навчання. В полі зору хвора дитина». Проводяться семінари, семінари-практикуми, засідання круглих столів.
Проблемний семінар «Індивідуальне навчання. В полі зору хвора дитина»:
1. Особистісно орієнтований підхід в індивідуальному навчанні - 15.03.06;
2. Особливості розвитку пізнавальних процесів дітей з психофізичними порушеннями. Індивідуальний підхід у навчанні і вихованні - 30.03.07;
3. Круглий стіл «Особливості психофізичного розвитку дітей, які знаходяться на індивідуальному навчанні в м.Ватутіне» - 31.01.07;
4. «Індивідуальне навчання. В полі зору – хвора дитина» - 28.11.07;
5. Причини шкільного невстигання учнів початкових класів - 27.10.08;
6. Індивідуальне навчання. Особливості взаємодії у ситемі «учитель-учень» - 28.10.08;
7. Презентація посібника «Корекційна спрямованість уроків індивідуального навчання з дітьми, які мають вади психофізичного розвитку» - 14.09.09;
8. Круглий стіл «Роль педагогічного працівника в ранньому виявленні дітей з вадами ПФР» - 29.09.10.
Скачати матеріали:
1. Положення про ПМПК та склад консультації на 2012 рік.