Робота методичного об'єднання вчителів початкових класів
І засідання
Тема.Аналіз діяльності МО за 2010– 2011 н.р.
ІІ засідання
Тема. Чинники розвитку творчого потенціалу учнів.
ІІІ засідання
Тема. Складові частини педагогічної майстерності сучасного вчителя.
ІV засідання
Тема. Творча особистість.Як визначити творчу особистість.
Заходи по вивченню Державного стандарту початкової освіти.
1. Методичний круглий стіл «Розвиток творчих здібностей першокласників». Обмін досвідом роботи учителів, які працюють в перших класах. Січень 2012.
2. Семінар «Впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти». Лютий 2012.
3. Методичне об’єднання. Виступ психолога «Психологічний супровід навчально – виховного процесу в першому класі».
4. Семінар – практикум . Групова робота «Обмін інформацією щодо реалізації змісту державних стандартів початкової освіти». Травень 2012.
5. Педагогічний міст по наступності між дошкільною та початковою ланками навчання .Робота з майбутніми першокласниками. Розвиток фонематичного слуху. Лютий 2012.
6. Методичні дні. Робота з новими Програмами :
- Планування бінарних уроків;
- Ведення шкільної документації в перших класах;
- Особливості організації навчально – виховного процесу у 1 класі;
- Взаємодія сім’ї і школи для успішної адаптації дитини до школи;
- Робота психолога з першокласниками.
- Формування компетентностей першокласників. Протягом року.
7. Робота з молодими вчителями. Особливості оцінювання та проведення уроків в першому класі.
8. Творчі уроки по обміну досвідом роботи з першокласниками. 2 уроки.
Всеукраїнська акція «Дай руку,першокласнику!»
1. Консультації для батьків «Роль батьків дитини в успішній адаптації до навчання в школі».
2. Виготовлення в ДНЗ інформаційних куточків «На допомогу батькам першокласників».
3. Методичне об’єднання . Питання №3 «Особливості навчання письма ліворуких дітей».
4. Групові консультації «Використання здоров’язберігаючих технологій».
Практичне заняття . Ігрова діяльність на уроках з першокласниками.
5. Майстер – клас. Забезпечення рухової активності шестирічних учнів на уроках. Короленко Л.Г.
6. Школа молодого вчителя. «Як зробити навчально – виховний процес у 1 класі цікавим і радісним».
Педагогічний міст по наступності між дошкільною і початковою ланками освіти
29 лютого в дошкільному навчальному закладі №7 (завідувач Дзісяк Л. В.) відбувся Педагогічний міст по наступності між дошкільною і початковою ланками освіти на тему «Системний підхід до формування фонематичного слуху та шляхи подолання мовленнєвих вад у дітей». Вихователі ДНЗ №7 та вчителі початкових класів ЗОШ № 2 (в. о.директора Глобін Ю.М.) поділилися досвідом роботи з означеного питання. Семінар проходив у нетрадиційній формі. Особливість проведення – мультимедійна презентація.
Відомо, що в дошкільному віці закладаються основи багатьох якостей і властивостей, які набувають свого розквіту у подальших вікових періодах. Це стосується і фонематичного слуху. Він є інструментарієм, що допоможе дитині досягти надалі успіху у навчанні грамоти. Вихователь ДНЗ № 7 Недопас С.М. показала фрагменти заняття з дітьми старшої групи з розвитку фонематичного слуху у дітей старшого дошкільного віку.
Навчання грамоти в 1 класі здійснюється за аналітико – синтетичним методом, у відповідності з яким навчання читанню та письму передує ціла система фонематичних вправ, які ведуть дитину в світ рідної мови.
Учитель початкових класів ЗОШ №2 Городнічук О.Д. продемонструвала цей метод на фрагменті уроку з вивчення звука [ж] , букви « же» .
Уміти точно відтворювати на слух , правильно почути вимовлене, охарактеризувати невідоме за його звучанням, правильно висловлюватися, виділяти в мовленні нове, незвичайне – усе це неповторний перелік ситуацій, над якими працюють вихователі ДНЗ та вчителі початкових класів.
Практичні поради для вихователів і вчителів підготували логопеди Хіморода Л.О. та Ковтун Т. П., показавши фрагменти занять з дітками логопедичної групи. Вони познайомили учасників семінару з нетрадиційними методами виправлення недоліків мовлення у дітей: насіннєвою, сольовою, аромо- , музико- та манкотерапією, які мають позитивний вплив на розвиток мовленнєвих рецепторів.
Педагогічний міст свідчить, що освітяни забезпечують реальну перспективність і наступність у роботі дошкільних навчальних закладів і школи планово, системно, це співробітництво довготривале і нерозривне.
Клопотенко Н.Г., методист початкового навчання
міського методичного кабінету відділу освіти