Алгоритм управлінської
діяльності
з проведення атестації
педагогічних працівників
(ці матеріали мають
рекомендаційний характер)
Підготувала методист методичного кабінету Шарова О.О.
І. Розробка в закладі чіткої системи
збору, аналізу основних показників роботи педагогічних працівників (можливий
варіант портфоліо .
З урахуванням обраної
системи збору інформації розробити чіткі критерії оцінки кожного показника.
Обговорити їх на засіданні педагогічної ради та затвердити наказом по школі.
Примітка:
наявність чіткої системи збору
інформації та показників її оцінювання дасть можливість кожному педагогу
оцінювати свою діяльність, зробить прозорою оцінку роботи педагога атестаційною
комісією.
ІІ. У перспективному плані роботи навчального
закладу обов’язково має бути перспективний план атестації педагогічних
працівників.
ІІІ. З
урахуванням перспективного плану атестації педагогічних працівників
розробляється та погоджується з методкабінетом перспективний план курсової
підготовки.
ІV. Щорічно
до 20 вересня видається наказ «Про створення атестаційної комісії І рівня» (п. 2.1 Типового положення про
атестацію педагогічних працівників).
Основні вимоги до членів
атестаційної комісії
Кожний член атестаційної комісії І рівня повинен:
-
мати вищу педагогічну освіту;
-
мати досвід педагогічної роботи, який би
забезпечував йому можливість оцінювати роботу інших;
-
мати кваліфікаційну категорію (бажано вищу);
-
бути зразком для інших із питань виконання
функціональних обов’язків, досягнень у навчально-виховній роботі;
-
бездоганно володіти нормативно-правовою базою з
атестації;
-
володіти формами та методами отримання, аналізу
й узагальнення педагогічної інформації;
-
характеризуватися неконфліктністю в колективі,
володіти методами вирішення спірних питань;
-
бути готовим до співпраці;
-
бути об’єктивним, неупередженим, відвертим,
справедливим.
V. Щорічно до 10 жовтня (п. 3.1 Типового
положення про атестацію педагогічних працівників) директор подає до
атестаційної комісії:
а)
Список педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації у 20__ р.
б)
Подання керівника або педагогічної ради закладу про присвоєння працівнику
кваліфікаційної категорії, педагогічного звання (позачергова атестація) та в
разі зниження ним рівня професійної діяльності
в) Приймаються заяви педагогічних працівників
про позачергову атестацію, про перенесення терміну атестації.
VІ. У період з 10 по 20
жовтня проводяться засідання атестаційної комісії з таким порядком
денним:
1. Розгляд списку
педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації.
2. Розгляд заяв
педагогічних працівників, клопотань директора школи, подання педагогічної ради
про позачергову атестацію.
3. Розгляд заяв
педагогічних працівників щодо перенесення терміну чергової атестації (такі
заяви можуть подаватися і в інший час)
4. Про затвердження
списку педагогічних працівників, які атестуються.
Примітка:
питання про перенесення терміну
чергової атестації може заслуховуватися після подачі заяви педагогічного
працівника на будь-якому з наступних засідань атестаційної комісії.
VІІ. Дирекцією
навчального закладу спільно з членами атестаційної комісії (бажано за погодженням
із педагогами, які атестуються) складаються:
а)
Графік роботи атестаційної комісії І рівня з аналізу матеріалів діяльності
педпрацівників в міжатестаційний період і визначення на його основі
відповідності їх вимогам щодо відповідної кваліфікаційної категорії
б) Орієнтовний графік відвідування членами
атестаційної комісії І рівня уроків, класних, позакласних та позашкільних
заходів у педагогів, які атестуються .
Примітка:
такий графік бажано складати
заступнику директора школи на кожний місяць (з 20.10 по 15.03). З урахуванням
розкладу уроків, розкладу проведення класних, позакласних та позашкільних заходів,
вільного робочого часу в членів атестаційної комісії в графіку проставляються
орієнтовні дати відвідувань. Наявність такого графіка сприятиме підвищенню
відповідальності членів комісії щодо вивчення роботи педагогів, які
атестуються.
в) Графік проведення творчих звітів педагогічних
працівників, які атестуються.
Примітка:
1.
Проведення творчих звітів планується для окремих працівників за їхньою
попередньою згодою.
2.
Проведення творчих звітів може плануватися й на бажання окремих працівників.
3. У
жодному випадку не слід практикувати проведення творчих звітів для всіх
педагогів, які атестуються.
VІІІ. Проводиться засідання атестаційної
комісії з порядком денним: «Про затвердження графіка роботи атестаційної
комісії» .
Примітка: з графіком роботи атестаційної комісії
педагогічний працівник ознайомлюється під підпис.
ІХ. Відповідно до
затвердженого графіка в період з 20 жовтня по 15 березня проводиться вивчення
роботи педагогів та його результати виносяться на засідання атестаційної комісії
з
таким порядком денним:
1. Про результати вивчення
роботи _______ _________________ (на основі відомостей про відвідані уроки,
позакласні заходи, даних анкетування серед учнів, батьків, учителів, висновків
методичних об’єднань учителів відповідних предметів, аналізу портфоліо тощо).
2. Вироблення рекомендацій
для окремих категорій педпрацівників, які атестуються.
Засідання атестаційних
комісій І рівня, крім традиційних, слід обов’язково проводити такі, на яких
будуть розглядатися результати вивчення роботи того чи іншого педагога (на це
зорієнтований графік роботи атестаційної комісії), а не зводити роботу комісії
тільки до «сліпого» голосування та роздавання «знизу доверху» нагород. На цих
засіданнях має йти жива, зацікавлена, предметна розмова про успіхи й невдачі
діяльності навчального закладу через призму роботи педагога, який атестується.
Саме на цих засіданнях слід проводити детальний аналіз пропонованого портфоліо,
оцінку відвіданих навчальних занять, заслуховувати звіти керівників школи,
членів атестаційної комісії, експертів та самозвіти педагога. Засідання
комісій, на яких будуть розглядатися результати роботи педагога в міжатестаційний
період, можна проводити за таким планом:
-
самозвіт педагога про свою роботу (проводиться
в будь-якій формі, обраній педаго- гом);
-
повідомлення
відповідальних членів атестаційної комісії про результати вивчення роботи
педагога, відповідність працівника заявленій категорії, тарифному розряду,
педагогічному званню;
-
запитання
членів комісії до педагога та відповідальних за вивчення, відповіді на них;
-
прийняття
рішення.
Х. З урахуванням рекомендацій,
висловлених атестаційною комісією під час розгляду питання про роботу
педагогічного працівника, директор школи до 1 березня подає до атестаційної
комісії характеристику діяльності педагогічного працівника в міжатестаційний
період, яка пишеться в першому розділі атестаційного листа педагога.
ХІ. Не пізніше як за 10 днів до
підсумкового засідання комісії І рівня проводиться ознайомлення під підпис
педагогічного працівника з атестаційною характеристикою (доречно це зробити на засіданні
атестаційної комісії).
ХІІ. Проводиться підсумкове
засідання атестаційної комісії з порядком денним: «Атестація педагогічних
працівників» (розглядається робота кожного педагога, який атестується).
ХІІІ.
Видача наказу у навчальному закладі (видається протягом п’яти днів після
засідання атестаційної комісії та в триденний термін після видачі доводиться до
відома педагогічного працівника й подається в бухгалтерію (п. 6.1 Типового
положення)
Примітки:
1. Рішення
шкільної атестаційної комісії щодо морального та матеріального заохочення
адміністрацією навчального закладу працівників за результатами атестації
відображається у наказі по школі.
ІV.
Подача до комісії вищого рівня виписки з протоколу підсумкового засідання
атестаційної комісії про підтвердження (присвоєння) кваліфікаційних категорій
«спеціаліст вищої категорії», педагогічних звань.
Ведення протоколів засідання атестаційної комісії.
Протоколи засідань атестаційної комісії І рівня
пишуться в окремих книгах, нумеруються з часу першого засідання до закінчення
повноважень комісії, ведуться й оформляються відповідно до вимог щодо цього
виду документа, завіряються підписами голови й секретаря атестаційної комісії.
У протоколах зазначаються результати голосування.
Протокольні записи засідання атестаційної
комісії із заслуховування звіту про роботу педагогічного працівника, який
атестується, можна вести за такою формою:
-
порядковий номер;
-
прізвище, ім’я, по батькові того, хто атестується
(повністю);
-
яку посаду займає (чітко вказувати саме ту
посаду й той навчальний предмет, з якого атестується) або напрям педагогічної
діяльності;
-
короткий виклад самооцінки;
-
короткий зміст виступів членів комісії, запитання,
відповіді;
-
рішення
атестаційної комісії.
|