Доповідна записка
Про хід виконання Закону України «Про звернення
громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення
реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів
державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 №109/2008
Відділом освіти Ватутінської
міської ради робота щодо розгляду звернень громадян проводиться у відповідності
до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про
першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування
конституційного права на звернення до органів державної влади та органів
місцевого самоврядування» від 07.02.2008 № 109/2008, зокрема, щодо недопущення
надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями
громадян, із порушенням термінів, установлених законодавством, безпідставної
передачі розгляду звернень іншим органам, викоренення практики визначення заяв
чи скарг необґрунтованими без роз’яснення заявникам порядку оскарження
прийнятих за ними рішень.
Аналіз стану забезпечення
реалізації громадянами конституційного права на звернення свідчить, що відділом
освіти, його структурними підрозділами вживались дієві заходи, спрямовані на
вирішення важливих проблем населення міста, реалізацію конституційного права і
свобод громадян.
Відділ освіти щоквартально
проводить аналіз роботи зі зверненнями громадян, а також щоквартально надає
звіти за показниками Класифікатора у порівнянні з відповідним періодом минулого
року до виконавчого комітету Ватутінської міської ради.
Створено умови для участі
заявників, за їх бажанням, у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надано
можливість знайомитись з матеріалами перевірок відповідних звернень.
Відповідальними працівниками
відділу освіти не допускається надання неоднозначних, необґрунтованих
відповідей, порушення установлених законодавством термінів, безпідставної
передачі звернень для розгляду іншим органам. За звітний період порушень
терміну розгляду звернень не допущено.
Згідно з вимогами Указу
Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 за підсумками роботи із
зверненнями громадян щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки.
Результати аналізу аналітичних
довідок по роботі зі зверненнями громадян у відділі освіти за 2014 рік у
порівнянні з минулим роком, свідчить, що
кількість звернень збільшилась.
Аналізуючи звернення за
характеристикою звернень, маємо такі дані:
за формою надходження:
-
на особистому
прийомі – відділ освіти – 26 звернень, навчальні заклади – 36 звернень; -
через органи влади
– 8 звернень; -
від інших органів,
установ, організацій – 6 звернень;
за ознакою надходження - це звернення первинні (відділ
освіти – 17 звернень, навчальні заклади – 36 звернень), у 2014 р. зареєстроване
1 повторне звернення;
за видами – домінують заяви
(відділ освіти – 6 шт., навчальні заклади – 36 шт). В 2014 р. – було 11 скарг;
в 2013 р. – 2 скарги; пропозиції (зауваження) – 1 шт.
за статтю авторів звернень – переважають жінки – 2014 р. – 11
звернень від жінок та 2 звернення від чоловіків; 2013 р. – 10 звернень від
жінок та 5 звернень від чоловіків;
за суб’єктами звернень – домінують індивідуальні звернення (2014 р. – відділ освіти – 9 шт.,
навчальні заклади – 29 шт.; 2013 р. – відділ освіти – 15 шт., навчальні заклади
– 20 шт.). Але у 2014 р. збільшилася кількість
колективних звернень (відділ освіти – 5 шт, навчальні заклади – 7 шт.), на які
дані роз’яснення;
за типом звернень – переважають заяви, листи (відділ освіти – 17 шт., навчальні заклади – 12
шт.), усні звернення (відділ освіти – 1 шт.,
навчальні заклади – 24 шт.).
За соціальним станом авторів звернень збільшується така категорія, як
робітники, студенти, працівники бюджетної сфери. За 2014 рік надійшло 2
депутатські звернення, у 2013 – 7 звернень.
Всі звернення, які
надійшли до відділу освіти та навчальних закладів були вчасно розглянуті. Із 54
звернень, вирішені позитивно – 45 звернень (відділ освіти – 10 шт., навчальні
заклади – 35 шт. ); 9 звернень – дані роз’яснення (у порівнянні з минулим роком
це на 4 звернення менше, яким надано роз’яснення, так 2013 р. – 13 звернень). В 2014 році жодному
зверненню не відмовлено у задоволенні.
Актуальними питаннями, що порушуються у зверненнях
громадян залишаються:
- влаштування
дітей у навчальні заклади (2014 р. – 16 звернень; 2013 р. – 10
звернення);
-
морально-етичного
клімату в колективах закладів освіти (в 2014 р. – відділ освіти - 1 звернення,
навчальні заклади – 1 звернення, у 2013 р. – відділ освіти -1 звернення);
-
збільшилася кількість
звернень, стосовно надання неякісних послуг опалення міської котельні ( у 2014
році – 4 звернення, одне з яких – повторне);
-
значна кількість
звернень громадян стосовно працевлаштування (в минулому році – це 32 звернення;
у 2014 р. – 22 звернення);
-
своєчасна виплата
заробітної плати та зменшення розміру надбавки педагогічним працівникам за
престижність праці, проплата відряджень ( у 2014 році – 3 звернення);
-
правомірність
витрат бюджетних коштів відділу освіти (2014 р. – 1 звернення).
На офіційному веб-сайті відділу
освіти окремою сторінкою розміщена інформація щодо звернень громадян, а саме:
закон "Про звернення громадян", графік прийому громадян, узагальнені
відомості про організацію роботи зі зверненнями громадян.
Вдосконалюється практика
проведення особистих прийомів громадян
начальником відділу освіти.
Затверджений графік
виїздів начальника та працівників
відділу освіти у навчальні заклади міста.
Затверджений графік щомісячного
відвідування навчальних закладів міста для вивчення нагальних питань та
спілкування з колективом з метою вирішення питань на місцях та недопущення
звернень працівників до організацій вищого рівня.
Відділом освіти тримається на постійному контролі виконання законодавчих актів щодо
забезпечення реалізації громадянами конституційного
права на звернення, а також і в закладах освіти. Крім того, результати аналізу
та узагальнення звернень дають змогу визначити найактуальніші
соціально-економічні проблеми, що хвилюють жителів нашого міста.
Проте аналіз звернень громадян,
що надійшли на розгляд до відділу освіти з органів влади вищого рівня,
результати перевірок на місцях засвідчують, що окремі керівники
недооцінюють важливість роботи із заявами і скаргами громадян, не забезпечують
безпосередньо на місцях всебічний та якісний розгляд порушених у них
питань, не вживають дієвих заходів для вирішення життєво важливих
проблем. Все це змушує громадян міста звертатися до органів виконавчої
влади вищого рівня.
Підводячи підсумок, хочу ще раз наголосити на тому, що звернення громадян до вищих інстанцій зумовлена
недостатньою роботою з питань звернень громадян на місцях.
З метою забезпечення
конституційних прав і свобод громадян, підвищення ефективності роботи із
зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері, виявлення проблем, які спричинюють
звернення громадян, вбачається за доцільне і надалі приділяти
постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян, адже звернення
громадян – це надзвичайно важливий канал зв’язку органів виконавчої влади з
населенням, а робота зі зверненнями громадян – безпосередній обов’язок
посадових і службових осіб, фактор забезпечення суспільно-політичної та
економічної стабільності у місті.
|