Обласний семінар освітян у Ватутіному
12 жовтня 2011 року в м.
Ватутіному на базі Ватутінської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 ім.
М.Ф. Ватутіна відбувся обласний семінар
методистів районних (міських) методичних кабінетів з бібліотечних фондів на
тему «Проектна діяльність бібліотеки як один з важливих засобів активізації
пізнавальної діяльності учнів». Метою семінару була популяризація кращого
досвіду бібліотекарів із впровадження методу проектів у навчально-виховний
процес, залучення інформаційних ресурсів бібліотек, підвищення рівня
професійної компетентності бібліотекаря. Відкрила семінар Точинюк Людмила
Петрівна, начальник відділу освіти, яка в
своєму виступі висвітлила здобутки та
проблеми освітян Ватутіного, а також
ознайомила з планами на майбутнє. Велика увага в місті приділяється саме
шкільним бібліотекам. Усі
бібліотеки комп`ютеризовані
та підключені до мережі Інтернет.
Про структуру методичної роботи з
педагогами, основні завдання методичної служби на наступний період, а також досягнення
освітян та учнів розповіла завідувач методичного кабінету Жовновата Наталія
Яківна.
У центрі уваги учасників семінару
були проблеми популяризації методу проектів як інноваційної форми роботи сучасної
шкільної бібліотеки.
Шарова Оксана Олександрівна,
методист з бібліотечних фондів розповіла про впровадження проектної
технології бібліотекарями міста,
представивши доповідь «Метод проектів, як засіб формування інформаційної
культури учнів».
З метою підвищення методичного
рівня учасників семінару, провідний бібліотекар Черкаського
обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Рябіщук
Тетяна Анатоліївна чітко визначила роль
впровадження методу проектів у роботу кожної шкільної бібліотеки області. Тетяна Анатоліївна наголосила
на тому, що проектна діяльність
спрямована на духовне і професійне становлення особистості дитини через
організацію активних способів дій.
Успіх в організації і проведенні проектної діяльності
багато в чому залежить саме від
професіоналізму, організаторських та особистих «людських» якостей бібліотекаря.
Прикладом такої роботи можна назвати
роботу Лячинської Раїси Олександрівни – бібліотекаря Ватутінської ЗОШ І-ІІІ
ступенів № 2 ім. В.Ф. Ватутіна, яка представила присутнім
завершальний етап роботи над проектом учнями 5-го класу «Подорож до
Читай-міста», над яким учні працювали впродовж двох років. Метою проекту було
залучення дітей до бібліотеки, підвищення інтересу до читання, виховання
бережливого ставлення до книги, знайомство з історією виникнення книги та
розвиток вмінь і навичок самостійної, творчої діяльності. Під час заходу діти
демонстрували створену електронну презентацію «Дорогою тисячоліть» та паперову
книжку – саморобку «Я - книга, я –
товариш твій. То ж зберегти мене зумій».
Демонстрація презентації "Дорогою тисячоліть" "Хто створює книгу"
"Правила поводження з книжкою"
Далі до уваги гостей учителем української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії Кущенко Тамілою Василівною та
бібліотекарем Лячинською Раїсою
Олександрівною був представлений інтегрований
урок бібліотеки з українською мовою у 9 класі.
"Інтегроване заняття з української мови та бібліотеки"
Вивчаючи тему «Підготовка доповіді, реферату» з
використанням проектної технології, учні створювали електронну презентацію «Як
правильно написати реферат» та рекомендаційний бібліографічний покажчик
літератури, які й були презентовані присутнім
. Демонстрація презентації «Як правильно написати реферат»
Презентація
рекомендаційного бібліографічного покажчика літератури
Борисова Н.А., методист з
бібліотечних фондів Черкаського обласного інституту післядипломної освіти
педагогічних працівників зробила аналіз роботи бібліотечної спільноти шкіл
області щодо формування медіа-фондів та
фондів шкільних підручників.
Учасники семінару на практиці
познайомилися з удосконаленням творчих зв’язків та співпраці бібліотечного
працівника, педагогічного, учнівського колективів загальноосвітнього
навчального закладу, батьків, методиста з бібліотечних фондів у розвитку читання та поповнення бібліотечних
фондів. Зрозуміли, що результат
будь-якого бібліотечного проекту - реалізація умінь і навичок учнів, розвиток
їх творчих здібностей, підвищення інтересу до читання, формування самостійності
в діяльності, поліпшення якості знань. І,
зрештою, будь-який проект має практичне застосування в навчально-виховній діяльності бібліотеки та школи.
"Учасники обласного семінару"
|