На базі Ватутінського дошкільного навчального закладу №7
«Сонечко» 22 січня 2015 року відбувся педагогічний
ринг на тему: «Створюємо імідж вихователя» між педагогами дошкільних навчальних закладів
Майстерність вихователя не є якимось
особливим мистецтвом,
що вимагає таланту,
це спеціальність, якій потрібно навчитися».
А.С.Макаренко
У діяльності дошкільних закладів методична служба посідає
особливе місце. Це комплексний творчий процес, під час якого педагоги практично
навчаються методів і прийомів роботи з дошкільнятами, вмінню створювати власний
імідж, бажанню вдосконалюватись. Тому завданням методиста є не тільки майстерність
активно доносити сучасні ідеї та тенденції в розвитку освіти, а і створення
іміджу сучасного, досконалого, «ідеального» педагога.
Ця форма роботи з педагогами дала можливість кожному з
них змогу поглянути на проблему з точки зору новатора, консерватора та критика.
Таке засідання дало можливість сприяти відпрацюванню у педагогів уміння
аргументовано відстоювати власну думку, формувати навички дискусійного
спілкування.
Зовнішній
вигляд, особисті риси педагога
Особливе внутрішнє осяяння, що передається через погляд, жест, поставу,
усмішку — все це робить вихователя неповторним. Зовнішність залежить від
окремо взятої особистості, від її внутрішньої педагогічної культури і
притаманна саме їй. Таким чином утворюється педагогічний імідж, який буває як
позитивним, так і негативним. Мабуть, саме тому деяких педагогів пам'ятають - все життя, а інших забувають,
закінчивши заклад. Ось чому природним у кожного вихователя має бути прагнення
до ідеалу, гармонії та вдосконалення; без них людина неминуче деградує.
Не секрет, що діти хочуть мати педагога із приємною зовнішністю,
вихованого, з витонченими манерами, елегантно одягненого, із гарною модною
зачіскою, привабливим макіяжем, бездоганно чистого і охайного. Навіть діти
молодших груп легко вирізняють вихователів і пишаються ними, запевняючи всіх,
що у них "найкращий вихователь".
Завдання:
За яких умов можна досягти мети, тобто створити або удосконалити свою
зовнішність, яка б позитивно впливала на суб'єктів виховання? Це можливо і
цілком доступно кожному педагогові, якщо:
1. Цілеспрямовано працювати над собою.
2. Мати велике бажання.
3. Створити власну програму дій.
5. Мати взаєморозуміння з педагогічним колективом.
6. Усвідомити необхідність самовдосконалення.
7. Є зразок — авторитетний педагог, що відповідає цим вимогам.
8. Підвищення кваліфікації
на курсах з проблем розвитку педагогічної техніки.
9. Добір та
ознайомлення з відповідною літературою, а також використання її в роботі.
10.
Консультації візажиста, косметолога, стиліста, перукаря, манікюрниці, логопеда,
хореографа.
Пропонуємо практичні рекомендації
чого не має бути.
Така форма
подачі порад може допомогти запобігти помилкам, які нерідко зустрічаються в
реальному житті.
1. У гардеробі вихователя
не має бути ультрамодного одягу, незвичайний фасон якого відволікає увагу вихованців,
а також вбрання занадто яскравих тонів, що стомлює і дратує дітей.
2. Не
захоплюйтеся сіробуденним одягом.
3. Не носіть
тривалий час один і той же одяг. Варто якнайчастіше "оживляти" його,
комбінувати, прикрашати.
4. Не
забувайте, що довге розпущене волосся заважає під час роботи з вихованцями.
5. Не
рекомендується прикрашати себе занадто дорогими і яскравими коштовностями чи
біжутерією.
6. Не варто користуватися дезодорантами,
туалетною водою чи одеколоном з різким, сильним запахом.
7. Не жестикулюйте
надміру, бо жести мають лише підкреслювати слово.
8. Не
допускайте мовленнєвих шаблонів і виразів, слів-паразитів.
9. Не
припускайтеся помилок в орфоепії.
10. Не слід
забувати, що людину, дитину легко образити не тільки словом, а й інтонацією.
|