П`ятниця, 03.04.2020, 15:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти

Ватутінської міської ради

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Серпень » 17 » РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНОЇ ГАЛУЗІ МІСТА ВАТУТІНЕ у 2012-13 н.р.
15:32
РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНОЇ ГАЛУЗІ МІСТА ВАТУТІНЕ у 2012-13 н.р.
                                                                             РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНОЇ ГАЛУЗІ МІСТА ВАТУТІНЕ у 2012-13 н.р.. 

      У системі дошкільної освіти м. Ватутіне функціонує 4 дошкільних навчальних заклади комунальної власності, в яких виховується 623 дітей, з в тому числі учні 1-х класів. Мережа дошкільних навчальних закладів на сьогоднішній день відповідає запитам населення. Дошкільними навчальними закладами охоплено 74 % дітей. Всіма формами дошкільної освіти охоплено 78% , враховуючи, що частина дітей зараховані на Консультативний пункт для батьків і дітей, які виховуються у сім’ї, створений при ДНЗ №8 «Зірочка». Функціонування Консультативного пункту забезпечує особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних психічних та фізичних особливостей. 
     У дошкільних навчальних закладах міста функціонує 26 груп, з них: 5 груп раннього віку, 4 групи молодшого віку, 5 груп середнього віку, 5 груп старшого дошкільного віку, 1 група змішана, 1 група компенсуючого типу та 5 перших класів. На 100 місцях виховується 109 дітей. Черги на влаштування дітей у дошкільні навчальні заклади немає. 
     Відповідно до наказу відділу освіти Ватутінської міської ради від 15.05.2012 №220 „Про організацію обліку дітей дошкільного віку" у дошкільних навчальних закладах міста були створені робочі групи з обліку дітей, сформований банк даних про дітей по мікрорайонах, закріплених за дошкільними закладами. При комплектуванні дітей були враховані результати обліку. Проаналізовано та проведено обстеження сімей, діти яких не виховуються у дошкільних навчальних закладах, проведена відповідна робота з батьками по залученню дітей до дошкільної освіти, особливо дітей 5-ти річок. У кожному закладі сформований банк даних категорійних дітей, складені соціальні паспорти. У відділі освіти наявний банк даних дітей дошкільного віку міста та узагальнений соціальний паспорт категорійних дітей. 
    Режим перебування дітей у групах раннього віку 12 годин, а у групах для дітей від 3 до 6-7 років – 10,5 годин. 
    Всі діти, які відвідують дошкільні навчальні заклади, охоплені 3-х разовим харчуванням. Питання харчування дітей знаходиться на постійному контролі у відділі освіти і здійснюється відповідно до вимог Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України. З метою удосконалення стану харчування у ДНЗ на нарадах керівників щомісячно проводиться аналіз виконання норм харчування, розглядаються шляхи його покращення. Здійснюються спільні перевірки СЕС та відділу освіти, видаються відповідні накази. 
    Рішенням Ватутінської міської ради Черкаської області від 27.08.2010 №398 було встановлено з 01.09.2010 року батьківську плату за перебування дітей у дошкільних навчальних закладах з розрахунку : 8 гривень на одну дитину для дітей віком до 3-х років та 10 гривень на одну дитину для дітей дошкільного віку від 3-х до 6 років ( з них 50% за рахунок батьків). 
    Продукти харчування постачаються у ДНЗ міста централізовано двічі на тиждень. Діти отримують збалансоване харчування, до якого входять білки, жири, вуглеводи, мікроелементи, вітаміни (м'ясо, рибу, сир, молоко, мед, кисломолочні продукти і т. і .). В період епідемії грипу діти отримують посилено апельсини, лимони, в яких наявний вітамін С. Під час оздоровчого періоду рішенням міської ради від 25.05.2012 №200 та наказу відділу освіти від 28.05.2012 № 223 вартість харчування збільшується: 11 грн. для дітей раннього віку та 12 грн. для дітей дошкільного віку. Виконання натуральних норм харчування в дошкільних навчальних закладах у 2012 році становить 72 %. 
     Харчоблоки закладів відповідають санітарним нормам. Здійснено капітальний ремонт харчоблоку ДНЗ №8. У всіх закладах поступово оновлюється технічно застаріле обладнання (мясорубки, холодильники, посуд, столи, плити тощо), здійснюється поточний ремонт вентиляційної системи. 
     Медичне обслуговування дітей у дошкільних навчальних закладах освіти здійснюють 5 медичних сестер. У листопаді 2011 року всі вони пройшли курсову перепідготовку та атестацію при Звенигородській райлікарні: 2 медсестри отримали вищу категорію, 2 медсестри – першу категорію, 1 медсестра – отримала кваліфікаційну категорію «спеціаліст». 
     Контроль за станом здоров’я здійснює лікар-педіатр, який працює у міській дитячій консультації при Ватутінській міській лікарні. 
     У кожному дошкільному закладі наявний медичний кабінет, ізолятор, які відповідають санітарно - гігієнічним нормам. Відповідно до Положення про медичний кабінет, вони на 99 % забезпечені необхідними лікарськими засобами для надання невідкладної медичної допомоги та на 80% виробами медичного призначення. У заклади частково були придбані бактерицидні пересувні та стаціонарні лампи. Перелік оснащення медичних кабінетів ДНЗ наявний у відділі освіти, створений банк даних. 
     Щорічно у дошкільних навчальних закладах лікарями Ватутінської міської лікарні проводяться медичні огляди дітей дошкільного віку. У відділі освіти створений банк даних диспансерних дітей, проводиться аналіз стану їх захворюваності. Велика увага приділяється використанню у роботі з дітьми здоров’язберігаючих технологій та оздоровленню дітей під час літнього періоду. 
     Відділом освіти здійснюється аналіз кадрового забезпечення дошкільних навчальних закладів, наявний банк даних педагогічних працівників, графіки проходження ними курсової перепідготовки і атестації. Всі дошкільні навчальні заклади 100% забезпечені педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Так, з дошкільнятами працює 55 педагогічних працівників. 
     Керівництво дошкільними закладами здійснюють завідувачі, які мають вищу педагогічну освіту , з них 3 - вищу дошкільну освіту. Це Ільченко Людмила Леонідівна – завідувач дошкільним навчальним закладом №6 «Світлячок»; Дзісяк Любов Василівна – завідувач ДНЗ №7 «Сонечко», Натальченко Наталія Миколаївна – завідувач ДНЗ №8 «Зірочка» 
Виховують дітей 43 вихователі , з них : 4 - з вищою педагогічною освітою, 3 – з вищою дошкільною освітою, 36 осіб – з середньою спеціальною освітою.
   За результатами атестації: 
   2 педагоги отримали звання «старший вихователь», 
   3 педагоги мають першу кваліфікаційну категорію, 
   1- має другу кваліфікаційну категорію. 
   39 - кваліфікаційну категорію „спеціаліст”. 
     Музичне виховання у закладах здійснюють 5 музичних керівників з середньою спеціальною фаховою освітою ( 1 з них навчається у вищому навчальному закладі). Всі вони мають кваліфікаційну категорію „спеціаліст” , вчасно проходять курсову перепідготовку та атестацію відповідно до графіку та плану курсової перепідготовки. 
    У дошкільному навчальному закладі №7 „Сонечко” комбінованого типу функціонує група компенсуючого типу для дітей з вадами мовлення. Дітей виховують 2 вихователі ( навчаються у вищих навчальних закладах). Правильній звуковикові дітей навчає логопед, яка отримала другу вищу освіту за фахом учителя-логопеда і має кваліфікаційну категорію «спеціаліст». 
     Із 2009 року практичні психологи переведені зі штату дитячих закладів у штат створеного Центру психологічної служби при міському відділі освіти. Три практичні психологи є працівниками навчально-методичного центру практичної психології і забезпечують психологічний супровід навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах, тісно співпрацюють з педагогами, батьками, дітьми. Психологи мають вищу фахову освіту, своєчасно проходять курсову перепідготовку та атестацію. 
     З метою реформування системи педагогічної і післядипломної освіти, створення умов для індивідуальної траєкторії неперервного професійного зростання педагогів, підвищення рівня професійної майстерності педагогічних працівників, відповідно до вимог модернізації системи освіти в Україні міським методичним кабінетом було розроблено Положення про кредитно-модульну систему. Відділом освіти Ватутінської міськради видано наказ від 03.07.2012 №271 «Про апробацію Положення про кредитно-модульну систему неперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників Черкаської області». 
     Згідно вимог часу та внесення змін до Законів України щодо розвитку дошкільної освіти, рішеннями міськвиконкому були затверджені оновлені Статути кожного дошкільного закладу із внесеними до них змінами і доповненнями. Це стосувалося питань щодо обробки персональних даних, використання додаткових Програм розвитку дітей та комплектування дошкільного закладу у відповідності до зміни кількості місць у них. 
    Керуючись вимогами Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року вся робота дошкільних навчальних закладів націлена на створення механізму розвитку дошкільної освіти для забезпечення конституційних прав, державних гарантій дітям дошкільного віку на доступність та безоплатність здобуття якісної освіти, в першу чергу дітям 5-ти річного віку. Це вимагає створення належних умов для функціонування дошкільних навчальних закладів, оновлення змісту дошкільної освіти відповідно до суспільних запитів, впровадження сучасних засобів розвитку, навчання та виховання, удосконалення моніторингу якості дошкільної освіти, підвищення кваліфікаційного рівня педпрацівників, а також складання перспективного плану розвитку дошкільної ланки. 
     Так, була розроблена і затверджена рішенням сесії Ватутінської міської ради від 16.02.2012 №15/VI міська Програма розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року. В свою чергу, кожним дошкільним навчальним закладом розроблені та затверджені Програми розвитку до 2017 року. 
     У відповідності зі статтею 23 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001 р. № 2628-III (із змінами) встановлено, що зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти. На засіданні колегії МОН, молоді і спорту України, що відбулося 4 травня 2012 року схвалено нову редакцію Базового компоненту дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти. Наказом відділу освіти Ватутінської міської ради від 21.06.2012 №259 з 01.09.2012 року педагогічними працівниками дошкільних навчальних закладів розпочато впровадження Базового компоненту. Базовий компонент дошкільної освіти в новій редакції скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також у напрямку забезпечення реальної наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками, інтеграції родинного і суспільного виховання. 
     Педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів освіти можна назвати педагогогами–новаторами, які впроваджують в навчально–виховний процес новітні освітні техніки і технології, проявляють творчість, працюють над розвитком творчого потенціалу дошкільників, не зупиняється на досягнутому.       Для професійного зростання педагогів, ними створені власні портфоліо. 
Інноваційним потенціалом дошкільних закладів є здатність створювати, сприймати, реалізовувати нововведення, а також своєчасно позбавлятися від застарілого, педагогічно недоцільного. Переважна частина педагогів працює у руслі сучасних освітніх технологій, активно застосовуючи нові підходи у практиці, відтворюючи або модернізуючи їх на рівні власного бачення, враховуючи вікові особливості дітей.
     На зміну затеоретизованим видам занять прийшли сучасні види і типи навчальної діяльності: інтегровані, комплексні, тематичні, бінарні та індивідуальні, підгрупові і міні-заняття. Заняття плануються і проводяться з використанням нових технік і технологій: «Карусель», «Інтерв’ю за три кроки», «Ажурна пилка», «П’ять слів – три слова», «А,Б,В», «Інтервізія», «Коучинг», «Щаблинки», «Прес», «Чотири кути», «Броунівський рух», «Гронування», «Акваріум», «Мозковий штурм», «Діамант», «Мікрофон», «Незакінчені речення», «Робота в малих групах» т. і. Працюючи у парах та групах, діти вчаться самостійно виконувати завдання, висувати та продукувати ідеї, творити, фантазувати, впроваджувати плоди своєї фантазії під час дослідницької та проектної діяльності, доводити свою точку зору до логічного кінця, правильно оцінювати себе та своїх товаришів, аналізувати та синтезувати свою діяльність та діяльність своїх товаришів. 
     Підвищенню якості дошкільної освіти сприяють різні форми навчально-виховного впливу, зокрема, проведення гурткової роботи; застосування в освітній роботі педагогічних інновацій, сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій; вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду; активізовізація взаємодії з батьками; удосконалення механізму моніторингу освітнього процесу та ін. 
     Однією із ефективних додаткових форм організації освітнього процесу в умовах дошкільного навчального закладу є гурткова робота, яка спрямована на задоволення потреб та інтересів дітей до певного виду діяльності, виявлення та розвиток їх здібностей. З огляду на це, у ДНЗ міста функціонують такі гуртки: художньо-естетичні (образотворчі, ручної праці, хореографічні, музичні, театральні), фізкультурно-оздоровчі, мовленнєві. 
Інноваційні підходи діяльності педагогів вимагають від керівників закладів модернізації стилю керівництва. Саме керівник дошкільного закладу освіти має вести педагогічний колектив до нових досягнень та успіхів на високому рівні професійної майстерності. Тому для завідувачів та методистів ДНЗ проводилися управлінські семінари на теми: «Мистецтво бути людиною», «Впевненість у собі», «Правила покращення стосунків та алгоритм збереження позитивних змін», «10 заповідей успіху».
     Своїм досвідом управлінської діяльності ділилася керівник ДНЗ №8 «Зірочка» Натальченко Н.М. ЇЇ виступ слухали і учасники Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій, який відбувався при ЧОІПОПП. 
     Для прозорості і відкритості діяльності дошкільних закладів керівники щорічно звітуються перед громадськістю міста, батьками, педагогами. 
    Сьогодні одним із найпопулярніших джерел отримання інформації став інтернет. З метою впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у практику роботи дошкільних навчальних закладів створені умови для комп’ютеризації освітнього процесу та підвищення рівня інформаційної компетентності, комп’ютерної грамотності педагогічних працівників дошкільної освіти. Дошкільні навчальні заклади №6, №7, №8 підключені до мережі Інтернет. Для забезпечення оперативною інформацією про діяльність дитсадка, обміну досвідом, участі у різних проектах, контактів з батьківською громадськістю розроблені власні сайти дошкільних закладів № 8 «Зірочка» та №7 «Сонечко». 
     Дошкільні педагогічні працівники є постійними учасниками Інтернет-конференцій. За представлені матеріали були відзначені Сертифікатами обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників. 
    В рамках впровадження нового Державного стандарту дошкільної та початкової загальної освіти, проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику» проводяться Інтернет-опитування батьків майбутніх першокласників. Наступність роботи педагогів та батьків між дошкільною і початковою ланками освіти дає свої позитивні результати. Для дітей 1 класу у ДНЗ міста створені належні умови для їх навчання, виховання, розвитку і відпочинку.         Методичною службою відділу освіти розроблений план заходів щодо спільної діяльності дошкільної і початкової ланок, які включають в себе проведення семінарів-практикумів по наступності, майстер-класів, методичних об’єднань, спільних зборів, Днів відкритих дверей, надання консультацій тощо. 
     Адміністрація ДНЗ №8 «Зірочка» підготувала і надіслала матеріали на участь в обласному конкурсі на кращий дошкільний заклад і на кращий вихователь.     Таким є педагог цього закладу - Шульц Світлана Миколаївна, людина з досвідом роботи, високими професійними якостями, вихователь-методист, яка за результатами атестації підтвердила першу категорію та отримала звання «старший вихователь» . 
     На участь в Міжнародному конкурсі педагогічних інновацій в ОІПОПП представлені методичні розробки з інноваційної діяльності вихователя ДНЗ №6 «Світлячок» Швець Галини Миколаївни 
     Педагоги дошкільних навчальних закладів щорічно діляться досвідом своєї роботи на обласній виставці передових технологій „Освіта Черкащини”. У 2012 році був представлений апробований і узагальнений досвід роботи дошкільного навчального закладу №11 «Теремок» з використанням ІКТ, де висвітлена спільна робота педагогічного колективу і батьків щодо впровадження новітніх технологій оздоровчого характеру та використання нетрадиційних форм роботи для формування, збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей дошкільного віку, розкрито практичне використання нестандартних, сучасних форм роботи з дітьми: елементи пластик-шоу, кольоротерапія, бестінг, вправ мудрів, різні види масажу, хатка-йоги, етюди для душі, валеокорекція, імунна гімнастика і т. і. Ця розробка ввійшла в список переможців конкурсу на кращу серію цифрових ресурсів. 
     На обласну виставку «Освіта Черкащини 2012» свій досвід роботи з використанням ІКТ представили і педагоги ДНЗ №6 «Світлячок». Творча група закладу продемонструвала актуальність модернізації сучасного розвивального предметно-ігрового середовища як джерело розвитку дитини дошкільного віку. 
     Дошкільні працівники міста є постійними учасниками Інтернет-конференцій. За представлені матеріали були відзначені Сертифікатами обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників. 
     Ватутінським управлінням юстиції та відділом освіти Ватутінської міської ради проводиться спільна перевірка стану правової освіти у дошкільних навчальних закладах міста. Так, згідно наказу від 11.07.12 №16/0 у ДНЗ №7 «Сонечко» 18 липня проводилася спільна перевірка правовиховних заходів. Було визнано, що початкове правове виховання у цьому закладі проводиться на належному рівні. Досвід роботи був узагальнений, як зразок належного забезпечення ведення даного напрямку у відповідності до вимог чинного законодавства, роповсюджний та надісланий в обласне управління юстиції. 
Для створення комфорту дітей, їх розумового та пізнавального розвитку у закладах постійно поповнюється, оновлюються та змінюються предметно-ігрові осередки. Щорічно проводяться огляди-конкурси на створення кращого розвивального предметно-ігрового середовища для дітей різних вікових груп, визначаються переможці. Посильну допомогу у наповненні груп модулями та сучасними іграми надають батьки, які являються активними учасниками життя дошкільних закладів.
     У 2012-13 навчальному році запланований огляд-конкурс на кращий музичний зал. Для розвитку творчих музичних здібностей та естетичного виховання дітей дошкільного віку на рівні міста проводиться щорічний фестиваль дитячої творчості „Ранкова Зірка”. Виступи учасників фестивалю радують і прикрашають всі святкові заходи, які проводяться на рівні міста. 
     Керуючись додатком до листа МОНмолодьспорту України від 21.05.2012 р. №1/9-388 інструктивно-методичні рекомендації «Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах у 2012-13 навчальному році», пріоритетними напрямками діяльності дошкільних закладів міста є: 
   – переосмислення розвивальних, виховних і навчальних завдань через реалізацію нового Державного стандарту дошкільної освіти України – Базового компоненту; 
   - використання ІКТ для ефективного впровадження адміністративного та освітнього процесу в ДНЗ; 
   - забезпечення наступності і перспективності у роботі з дошкільнятами та першокласниками. 
     Особливу увагу необхідно звернути на вирішення таких питань : 
   - забезпечення рівних стартових можливостей для подальшого успішого шкільного навчання всім дітям старшого дошкільного віку; 
   - збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з раннього віку; 
   - підвищення якості дошкільної освіти. 
     Завдання, що стоять перед дошкільними працівниками : 
   - забезпечення збалансованого харчування, медичного обслуговування дітей різних вікових категорій відповідно до потреб розвитку, оснащення освітнього процесу необхідним фізкультурним, ігровим інвентарем та обладнанням; 
   - використання у практичній роботі дошкільних закладів сучасних засобів оздоровлення, фізичного розвитку і виховання: обладнання фізкультурних, ігрових майданчиків, залів, групових кімнат з метою проведення занять, рухливих ігор, фізкультурних свят, розваг, днів здоров’я, дихальної та лікувальної гімнастики тощо; 
   - розроблення та впровадження у педагогічний процес новітніх методик профілактики та лікування дитячих захворювань, здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій; 
   - активне використання традиційних і нетрадиційних форм, методів, засобів фізичного виховання, які б сприяли оптимізації рухового режиму в дошкільному навчальному закладі; 
   - впровадження досвіду дошкільного закладу №11 «Теремок» з питань фізичного розвитку дітей та родинного виховання в практику роботи навчальних закладів; 
   - популяризація ідей здорового способу життя, безпечної поведінки у довкіллі, спеціальних знань серед дітей та батьківської громадськості.
Категорія: Дошкільна освіта | Переглядів: 1171 | Додав: konni | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Календар
«  Серпень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту