27.03.2012
на базі Ватутінської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 ім. М.Ф.
Ватутіна Ватутінської міської ради
Черкаської області відбулося
Засідання круглого столу
«Інтерактивні форми роботи – складові частини педагогічної
майстерності вчителя »
«Учитель виховує
насамперед своїм прикладом, вчинками, знаннями.
Щоб його
інтелектуальні надбання стали часткою духовного світу
учнів, треба
мати справжню освіченість, постійно її поглиблювати
і збагачувати» О.А.Захаренко
Методична робота і є тим видом освітньої діяльності, яка
сприяє професійному росту вчителя, поглибленню і збагаченню його знань, адже її
метою є надання дієвої допомоги вчителям для поліпшення організації освітнього
процесу та впровадження передового педагогічного досвіду, підвищення
теоретичного рівня і педагогічної кваліфікації педагогів в умовах розвитку
сучасної школи.
Доповідь
вчителя англійської мови Мельникової С.М. (ЗОШ №6) на тему: «Складові частини
педагогічної майстерності вчителя» .
Керівник
міського МО , вчитель англійської мови Глобіна О.І. (ЗОШ №2)
Підсумовуючи почуте,
дозвольте зачитати слова відомого педагога Ш.О.Амінашвілі
Учитель
Я – Вчитель.
Я – Любов і
Відданість.
Віра й Терпіння.
Я – Радість і Співрадість.
Страждання й Жаль.
Я – Істина й Серце.
Совість і Шляхетність.
Я – Шукач і Обдаровувач.
Жебрак і Багатий.
Я – Вчитель і Учень.
Вихователь і Вихованець.
Я – Прокладач Шляху
і Художник Життя.
Я – Притулок Дитинства
й Колиска Людства.
Я – Усмішка
Майбутнього
й Смолоскип Сущого.
Я – Вчитель від Бога
і
Його Помічник.
На початку ХХ століття у вітчизняній літературі
намітилась тенденція створення національного ідеалу вчителя. Вирішальним фактором
наближення вчителя до ідеалу є рівень володіння ним педагогічною технологією.
Навчання іноземних мов у школах нашого міста проводиться
на основі обґрунтованого вибору вчителями засобів, форм і методів навчання й
педагогічних технологій, що складають основу їхньої професійної майстерності.
Основними формами навчання є традиційні, спрямовані на досягнення високих
результатів навчальних досягнень учнів відповідно до вимог програм, та новітні
педагогічні технології, орієнтовані на засвоєння знань на підвищеному рівні ,
розвиток інтелекту учнів, формування мовленнєвої діяльності й логічного
мислення.
До першої, традиційної форми,
відноситься класно-урочна система, а до другої, інноваційної, відносяться …
(працюючи
з колегами, використовую один з інтерактивних методів навчання – мозковий
штурм)
Сядьте
зручніше, почувайте себе невимушено і спробуємо вирішити таку проблему: «Назвіть, будь ласка, інноваційні технології
навчання». Висловлюйте свої ідеї, які всі будуть записані на дошці.
Дотримуйтесь правил для учасників, будь ласка.
( Правила написані на плакаті)
А)
Кажіть усе, що спаде вам на думку.
В)
Не обговорюйте і не критикуйте висловлювання інших.
С)
Можна повторювати ідеї, запропоновані будь-ким іншим.
D) Розширення
запропонованої ідеї заохочується.
(Записую пропозиції колег, бо я - «секретар»)
1.
Використання
комунікативної технології.
2.
Використання
інформаційно –комунікаційних технологій.
3.
Використання
здоров’язберігаючих технологій.
4.
Використання
альтернативних навчально-методичних комплексів.
5.
Використання
методів проектів.
6.
Використання
інтерактивних форм навчання.
7.
Використання
методів навчання.
8.
Використання
учнівських та учительських портфоліо.
9.
Робота з
обдарованими дітьми (участь в різних конкурсах, проектах, МАН).
10.
Ігрові
технології.
11.
Парна та
групова робота учнів на уроках.
Яку
ж новітню технологію ми обговоримо з вами сьогодні за нашим круглим столом?
Дайте,
будь ласка, відповіді на запитання і
дізнайтесь тему нашої дискусії.
(На дошці записані запитання. Відкрите лише перше
питання. Якщо колеги не дали відповідь на перше запитання, відкриваю друге і
так далі).
Суть цих методів навчання в тому, що
·
вчитель
виступає лише в ролі організатора процесу навчання, лідера групи учнів;
·
і вчитель,
і учні є «суб’єктами» навчання;
·
це
співнавчання (колективне, кооперативне, навчання у співпраці);
·
навчання
відбувається шляхом взаємодії всіх тих, хто навчається.
Так,
це інтерактивні форми навчання. Які інтерактивні форми навчання ви
використовуєте на своїх уроках?
(Метод «Мозковий штурм». Всі відповіді
записуються на дошці «секретарем»)
Інтерактивні форми навчання
це:
-
метод ПРЕС
(позиція, обґрунтування, приклад, висновки);
-
мозковий
штурм;
-
мікрофон;
-
акваріум;
-
метод
позначки;
-
п’ятихвилинний
(десятихвилинний) есей;
-
сенкен;
-
пізнай
своє місце;
-
карусель
(робота в парах змінного складу);
-
«так»,
«ні», «не знаю»;
-
ток-шоу,
дискусії, прес-конференції.
Вчителі обмінюються власним досвідом
щодо використання новітніх технологій, інтерактивних методів роботи на уроках .( Дем’яненко А.В., Бондаренко Н.О. –
вчителі англійської мови СШ №1)
Глобіна
О.І.
Як подолати складнощі застосування
інтерактивних методів і перетворити їх слабкі сторони в сильні? Поради
методистів.
Інтерактивні методи потребують певної зміни всього життя
класу, а також значної кількості часу для підготовки як учням, так і вчителям.
Починайте з поступового використання цих методів. Краще старанно підготувати
кілька інтерактивних занять у навчальному році, ніж часто проводити наспіх
підготовлені «ігри».
Налаштуйте учнів на старанну підготовку до інтерактивних
занять.
Використовуйте спочатку прості інтерактивні методи –
робота в парах, малих групах, мозковий штурм і т.д.
Для ефективного застосування інтерактивних методик,
зокрема для того щоб охопити весь обсяг матеріалу і глибоко його вивчити (а не
перетворити методики в безглузді «ігри заради самих ігор), педагог повинен
старанно планувати свою роботу, щоб:
1.
дати
завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, продумати, вивчити слова
і вирази, виконати самостійні підготовчі завдання;
2.
підібрати
до уроку такі інтерактивні вправи, що дали б учням «ключ» до освоєння теми;
3.
під час
самих інтерактивних вправ дати учням час подумати над завданням аби вони
сприйняли його серйозно, а не механічно або «граючись» виконали його;
4.
на одному
занятті можна використовувати один (максимум – два) інтерактивних методів, а не
цілий калейдоскоп цих методів;
5.
дуже
важливо провести спокійне глибоке обговорення за підсумками інтерактивної
вправи, зокрема акцентуючи увагу і на іншому матеріалі теми, прямо непорушеному
в інтерактивній вправі;
6.
проводити
швидкі опитування, самостійні домашні роботи з різноманітних матеріалів теми,
що не були пов’язані з інтерактивними завданнями.
Отже, сьогодні в Україні відбуваються перетворення в усіх
сферах життя. Зростає потреба в людях, які володіють іноземною мовою. Перед
учителями постає проблема навчити своїх учнів володіти іноземною мовою як
засобом спілкування та створити при цьому творчу особистість, тобто учня, який
має стійку потребу в знаннях, в оволодінні новими засобами діяльності, вміє
аналізувати. Ми повинні виховати учня, який зможе самостійно прийняти рішення в
певних ситуаціях, брати на себе організацію та керівництво діяльністю
навчальних груп. Сьогоднішній школяр не тільки має володіти обов’язковими
завданнями, а й уміти працювати з додатковими матеріалами, вміти мислити
самостійно, критично, оригінально. Він має прагнути шукати неординарні рішення,
виконувати творчі завдання. А виховати такого учня може лише
педагог-професіонал, який постійно дбає про підвищення своєї професійної
компетентності. А зовнішнє незалежне оцінювання передбачає перевірку навчальних
досягнень наших учнів. Завдання вчителів – цілеспрямовано та практично готувати
учнів до здачі ЗНО.
Опрацювання
положення про ПДА в 9-х та 11-х класах та рекомендації щодо підготовки учнів до
здачі ЗНО ( заступник директора з
навчально-виховної роботи, вчитель англійської мови Романчук Л.М., СШ №1)
Із метою цілеспрямованої та практичної підготовки учнів
до ЗНО необхідно:
· використовувати збірки Єдиного переліку тестових завдань
ЗНО;
· продовжити роботу щодо створення банку тестових завдань;
· проводити пробні тестування та корегувальну роботу;
· активізувати роботу учнів на додаткових заняттях із
підготовки до ЗНО;
· практикувати проведення незалежних моніторингових
досліджень рівня навчальних досягнень з іноземної мови;
· розробити пам’ятки-алгоритми до тем із метою ефективної
підготовки учнів до ЗНО.
Глобіна О.І. робить огляд новинок
педагогічної та методичної літератури
|