Звіт про проведення місячника
пожежної безпеки
по ДНЗ №7 «Сонечко» комбінованого типу
Ватутінської міської ради Черкаської області
Відповідно до наказу відділу освіти Ватутінської міської
ради Черкаської області №43 від
21.01.2015 «Про проведення Місячника протипожежної безпеки у ДНЗ», наказу по
ДНЗ №7 «Сонечко» №15 від 21.01.2015 «Про проведення Місячника знань дітьми
правил протипожежної безпеки» з 23 січня по 23 лютого 2015 року був проведений
Місячник протипожежної безпеки.
Метою проведення «Місячника з пожежної безпеки» є поліпшення якості навчально-виховної роботи з
дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; формування у кожного
вихованця активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки,
озброєння його знаннями та навичками безпечної поведінки вдома, на вулиці, у
дитячому садку, тощо, збереження та зміцнення здоров’я, формування здорового
способу життя дошкільнят; вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок
щодо захисту свого життя і здоров’я під час пожежі.
На основі загального плану проведення «Місячника з
пожежної безпеки» вихователі всіх вікових груп
склали план заходів, які наповнили змістом навчально-виховної роботи з
дітьми: тематичні заняття, дидактичні, сюжетні, театралізовані,
конструктивно-будівельні ігри з елементами безпеки життя, конкурси,
естафети, прогулянки, читання творів
художньої літератури відповідної тематики, аналіз небезпечних ситуацій та
правила поведінки.
Сьогодні проблема протипожежної безпеки розглядається, як
базисна потреба людини, тому на дошкільний заклад покладається відповідальність
за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я,
адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя.
Далеко не всі дорослі знають найпростіші правила пожежної
безпеки. Але всі без винятку батьки відчувають занепокоєння за життя та
здоров'я дітей. Тому наш обов'язок - всіма можливими способами уникнути
загрози для життя та здоров’я вихованців
та колективу дошкільного закладу/
Під час підготовки до «Місячника пожежної безпеки»
проведено ряд заходів:
- перевірено стан пожежних щитів та пожежного обладнання;
- перевірено наявність
інструкцій, пам’яток з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої
допомоги постраждалим від нещасних випадків;
- оформлено куточки «Безпека дитини» в
кожній віковій групі;
- підготовлено і оформлено
виставки дитячих малюнків на тему «Вогонь-друг,
вогонь-ворог».
Дошкільний
заклад укомплектовано
вогнегасниками, створено пожежний куточок з первинними засобами пожежогасіння:
піском, відрами, лопатами, багром. На кожному поверсі присутні плани приміщень зі схемами
евакуації. Систематично перевіряється працездатність гідрантів. У закладі
постійно здійснюється контроль стану електрообладнання та електромережі, а
також кухонних плит і системи вентиляції.
Народна мудрість говорить: ”Посієш звичку – пожнеш
характер”. Тому формування у дітей стійких навичок правильної поведінки в
незвичних небезпечних обставинах, усвідомлення цінності їх життя та здоров’я,
навчання способів регулювання власної поведінки у довкіллі, серед людей та
предметів повинно починатися з раннього віку.
Роботу проводили із залученням дітей до різних форм
роботи: заняття, ігрова діяльність, театралізована діяльність, свята та
розваги, конкурси, бесіди (індивідуальні, групові та колективні), екскурсії,
читання художньої літератури, самостійно-художня діяльність, пошуково-дослідницька
діяльність, моделювання ситуацій та їх розв’язання.
Дидактичні ігри: "Виклик пожежної безпеки"
(дали дітям знання про виклик пожежників та їх працю, закріпили номер 101),
"Сірник друг – сірник ворог" (ознайомлювали дітей з властивостями
сірника, уточнювали знання дітей про небезпечні ситуації і правила поведінки з
сірниками), "Що зайве?" (уточнювали знання дітей про найпростіші
прилади для пожежогасіння)
Всі діти старшого дошкільного віку, без винятку знають
номер телефонів пожежної частини (101), швидкої допомоги (103), вміють
користуватися ними у випадку необхідності. Свої дії діти закріплюють в
дидактичних іграх та сюжетно-рольових іграх, всі ситуації супроводжуються
розповіддю, показом, демонстрацією та поясненням вихователя про небезпеку та
наслідками зневажливого звертанням з ними.
Педагоги піклуються про те, щоб перед вихованцями
розкрився зміст дії, її ціль та засоби рішення, і по можливості пропонувати
дітям самостійно шукати рішення поставлених завдань. Вихователі та спеціалісти
дуже ефективно попрацювали над тим, щоб діти засвоїли правила, чого не слід
робити:
- при відсутності дорослих вмикати побутові електроприлади;
- розпалювати вогонь без нагляду
дорослих;
- грати з сірниками та на дорозі, та інші.
Заключним етапом
стала спортивна розвага на тему: «Відважні пожежники» для старших дошкільників.
Дві команди малюків «Краплинка» та «Калинка» продемонстрували свої вміння і
знання з питань пожежної безпеки, змагалися в швидкості та спритності, виконуючи різноманітні фізичні вправи.
|